Strona główna
english
polski

Archiwum


Aktualności
Michael Micali urodził się w Nowym Jorku. Ukończył studia artystyczne w Hartford Art School w stanie Connecticut. Mieszkał i wystawiał swoje prace we Włoszech, w 2008 mieszkał w Warszawie. Obecnie mieszka z żoną Dorotą na nowojorskim Brooklynie.


fabs i Muzeum Książki Artystycznej zapraszają „Szatan jest Rosjaninem podróżującym między Paryżem, Moskwą a Berlinem" Wieńczysław Sporecki, otwarcie 19 czerwca 2009, godz. 19, Muzeum Książki Artystycznej, Łódź, Tymienieckiego 24


Moje prace nie są konceptualne, są wizualne – mówi artystka. – Lubię okres, w którym powstawała sztuka nowoczesna. Zajmuję się przede wszystkim fotografią, malarstwem i rysunkiem, ale w niektórych pracach zdecydowanie wybieram język współczesnej fotografii.


Gigi Janchang interesuje badanie problemów percepcji i względności. Eksperymentuje, dokonując zasadniczych zmian w obrębie dobrze znanych zjawisk. Lubi wprowadzać widza w stan dezorientacji, prowokując go do zastanowienia się nad naszymi układami odniesienia w codziennej rzeczywistości.


Jan Freiberg (ur. 1976) – fotograf i kurator. Studiował na Wydziale Sztuki i Projektowania Uniwersytetu im. J. E. Purkyně w Ustí nad Łabą oraz w Akademii Sztuki i Projektowania w Pradze. Pracuje jako fotograf i kurator w Galerii Klatovy/Klenová.
Najważniejsze wystawy:
2007 „Waving My Dick In The Wind", z D. Skala i J. Thýn, Galeria Nod, Roxy, Praga;
2005 „Periphery", Galeria VSUP, Praga;
2004 „2 + 18", Muzeum Miasta Usti nad Łabą.


Żyjemy w czasach w których na skutek pewnych działań propagandowych wojna zniknie z przestrzeni publicznej i wcale to nie znaczy, ze zniknie całkowicie, ona zmieni formę

Interesuje się strukturami władzy i specyficznymi metodami oddziaływania tej władzy na ludzi. Stara się pokazać, jaki wpływ mają skryte działania instytucji państwowych na funkcjonowanie różnych społeczności. Dotychczas ten sposób działania był przypisywany formacjom, które określa się ogólnie jako służby specjalne. Pierwsze dwa prezentowane na wystawie zdjęcia Wieńczysław Sporecki opatrzył podpisem: "Żyjemy w czasie, w którym na skutek różnych działań propagandowych wojna zniknie z przestrzeni publicznej, co wcale to nie znaczy, że zniknie całkowicie, ona zmieni tylko formę."


Lubię powtórzenia, bo tak jak w historii, coś się powtarza, bo pewne rzeczy po prostu już były. Według mnie za tymi obrazami jest historia. Te zdjęcia tworzą pewną historie. Nawet, jeśli to są zdjęcia z różnych miejsc, i tak wszędzie, gdzie jeżdżę, zachowuje ten sam punkt widzenia. Miejsce nie miało znaczenia i również dziś nie ma znaczenia. I to jest podstawa tej historii. Te obrazy z różnych miejsc służą do zbudowania historii. Mówię o historii, ale to jest historia, której nie rozumiem. Tutaj poszukuję znaczenia/istoty rzeczy. Historii tej więc sam nie rozumiem, ale jest ona wyrazem poszukiwania.


Rozumiemy wolność jako dobro zdobyte w skomplikowanym procesie historycznym, ściśle powiązane z odpowiedzialnością za nasze własne poczynania, ale również za poczynania innych, mierzone możliwością osiągania wyznaczonych celów. Dzięki wolności wyzwalamy się z tyranii, ze stereotypów, własnych ograniczeń i przeciętności. O wolność należy walczyć, aby później była ona w jak najmniejszym stopniu nadawana czy rozdzielana. Wolność prowadzi nas do bytu wspólnotowego poprzez pełne doświadczenie naszych historycznych i metafizycznych uwarunkowań przy jednoczesnym zachowaniu własnej jednostkowej wewnętrznej wolności. Chcemy, aby nasze spotkanie i wystawa była wyrazem naszych indywidualnych artystycznych przemyśleń o wolności, jak i wspólnotowym wyrazem wolności w sztuce współczesnej.


Pustosz 1. y lm. e=a) przestrzeń pusta, pustka, miejsce opustoszałe, pustynia: Chyba te smutki, tę P., te stepy pokochać. Sienk. Kłęby obłoków suną ś. nad pustoszą wierchów. Tet. Bo ś. wciąż szkliwo mieni w tej pustoszy. Wysp. Czyli będziesz wiódł naród przez owe pola, czyli po stokach wzgórz, czyli w gór zapdliska i w skał pustosze – pójdą. Wysp. b) [P.] miejsce nie zajęte pod uprawę, domostwo niezamieszkane i gospodarka opuszczona, będąc w sporze: Poszedł do dworu, wziął półwłócz pustoszy. Syrok. 2. a, lm. e=a) [P.] pustak, trzpiot, roztrzepaniec, dystrakt, narwaniec, postrzeleniec: Taki P. z niej że zaraz zapomni.


www.monikabrandmeier.de
www.hofter.de einsnachdemanderen / jednopodrugim 20 Fotos à 81x55, 2008 blacksocksblue & jednopodrugim, fabs, Warschau mit Monika Brandmeier
Sibylle Hofter is a Berlin based visual artist exploring film, text, site-specific sculpture, installation in public space, and in the last years increasingly photography. She is also a Curator of various projects, and co-founder of Büro Schwimmer, and initiator of Schwimmer Image Agency. Her working process usually includes extensive research on extra-cultural fields.